Project in uitvoering

Doel: Het promoten van het product Goudse kaas en het gebied waar deze gemaakt wordt

Kaas als product is onlosmakelijk verbonden met het Groene Hart. Het is echt een icoon van deze streek. De toekomst van het gebied hangt samen met het onderscheidend vermogen van kaas. De vier Groene Hart-gemeenten hebben dit verder uitgewerkt en zijn gestart met een bijeenkomst met stakeholders: “Kaas Koppen bij elkaar”.

Daar waren kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten etc. uit de hele regio aanwezig. Ze hadden één missie: Kaas op de kaart!Een goede stap tot meer samenwerking, zodat toeristen en afnemers weten dat je voor kaas in het Groene Hart ofwel Cheese Valley moet zijn.

Met diverse activiteiten draagt “Cheese Valley” bij aan de recreatieve ontwikkelingen in het Groene Hart:

  • Goudse kaas als icoon verbinden aan de omgeving buiten de stad,
  • meer bezoekers en langer verblijf regionaal,
  • het product Kaas verder ontwikkelen tot een toeristisch-recreatieve beleving in het Groene Hart,
  • meer samenhang in identiteiten,
  • betere vindbaarheid en bekendheid van Groene Hart als recreatief aantrekkelijke gebied,
  • betere beleefbaarheid van Groene Hart,
  • meer samenhang in identiteiten.

www.cheesevalleyholland.com.